diumenge, 28 de juny del 2009

dissabte 27 juny 2009: gallina pelada (2334m.) - berguedà

13:30 saldes (berguedà)

Arribem al refugi del Roget (magnífic lloc) per pernoctar fins el diumenge matí per fer la IV Cursa del Pedraforca.

Per aclimatar-nos hem vingut l'Edi i jo el dissabte al migdia. Deixem els trastos al refu i, després de comprar el típic fuet de saldes i una barra de pa ens dirigim a la fon freda per fer el pic de la gallina pelada. Qui no ha sentit parlar d'aquest pic!

La intenció és dinar al Refugi Delgado Ubeda per després fer cim i baixar cap el Portet. En aquest indret ja hi vaig estar al setembre i el Jordi i el Marcel van fer el camí a la inversa i a mi em va quedar les ganes de fer-ho.

Pugem per la font freda a la dreta. Camí molt ben marcat que va agafant nivell fins arribar a una prats verds meravellosos des d'on domines tot el Pedraforca des del costat, el Cadí-Moixeró i part de la Cerdanya.
Més amunt, arribaem a un indret fora de sèrie: el refugi delgado ubeda molt ben portat per la Xèila, a qui saludem des d'aquí felicitant-la pel plat de macarrons que ens va fer.

l'edi, la xèila i un servidor

Pugem al gallina pelada. Fem cim.

Vista fantàstica. Fa ventet i fresqueta. Decidim tirar avall cap el portet i se'ns obre una cresta enorme a davant. La hem de creuar ja que anirem per la carena avall fins molt molt avall a la font del portet.

Deu n'hi do quin pas! I pensar que el Jordi i el Marcel ho van fer pujant i sense saber massa on es posaven!. Fa respecte. La timba a banda i banda ésconsiderable.

Mica a mica anem perdent alçada i seguint el corriol arribem a la font del Portet, on em refresco. Aquí comença la pista que ens portarà al cotxe. Quatre km. caminant i ja hi som. Deu 'hi do d'excursioneta!

Ara cal anar al briefing de la cursa de demà i a buscar el pitrall.

Fitxa tècnica:

kms 13'54

temps: 3h 29min (caminant)

Ritme: 15:29'/km

Calories: 804

Alçada: +1112m. / -1126m.